כדורי הרבל-בול

הכנת הרבל בול – פורמולות צמחים

כדור הרבל-בול
כדור הרבל-בול

הכנת הקומפרס

חותכים ריבוע בד מכותנה או מבד פשתן לגודל 40/40  ס"מ, את עשבי המרפא אם הם גדולים מידי חותכים לגודל של חצי ס"מ עד- 1 ס"מ או כותשים את התערובת בעלי ומכתש. אם אין – אשר לשים בתוך שקית ובעזרת פטיש מטבח לכתוש. שמים את תערובת העשבים במרכז הבד אוספים את קצוות הבד מגלגלים ומהדקים היטב עד שמתקבל כדור עגול, לוקחים חבל או חוט שעווה מגלגלים את החבל ומהדקים מסוף הכדור שהתקבל כלפי מעלה בערך 5 ס"מ. את כדור ההרבל בול שהתקבל מאדים בסיר מים חמים שהכנו מראש למשך כ- 15 דק', ניתן להשתמש בקומפרס מס' פעמים לאחר כל טיפול יש לשטף היטב את כדור הרבל בול המים זורמים מהברז ולהקפיא, ניתן למרוח בעת הטיפול מאט שמן בסיס ולעסות.

מהלך העיסוי

את העיסוי (קומפרס) מניחים ישירות על העור, יש לוודא שחום הכדור נעים ולא חם מידי בשונה מעיסוי קר, שאז מקפיאים את כדור ההרבל בול מפשירים מאט ומעסים.

 

קומפרס קר

קומפרס זה יעיל לבעיות סינוסים ובעיות בדרכי נשימה וכמו כן יכול להיטיב במקרים של דלקת, פציעות עוריות, דלקות פרקים ורצועות, טוב לעיקול,נוגד גזים, אורטופדי לרצועות גידים ובמקרים של נקע. יש להניח על המקום הפצוע /חולה ולעסות בתנועות סיבוביות ועדינות וניתן להוסיף לחיצות ממוקדות עם הקומפרס.

חופן ג'ינג'ר קשומונר

חופן עלי אקליפטוס

חופן למון גראס

חופן עלי מנטה

3-4 פרחי ציפורן כתושים

קומפרס חם

קומפרס זה יעיל במצבים של מתח נפשי, עייפות, כאב ראש, טוב לסירקולצית הדם, ניקוי רעלים, חרדה והיסטריה, מרפה את השרירים, מערכת העצבים, כאבי חזה.

חופן עלי בזיליקום

חופן עלי מנטה

4-5 פרחי יאלינג יאלינג

3-4 פרחי יסמין

חני שפע מ"שפע בריאות" – מגע עם נשמה

 

גלה עוד על הטיפולים בשפע בריאות