חני שפע מ"שפע בריאות"

שיאצו


טיפול שיאצו

שיאצו = לחץ אצבע
שי= אצבע
אצו=לחיצה

טיפול שיאצו היא שיטת ריפוי באמצעות לחץ מתון באצבעות הידיים לאורך הגוף הממריץ, מאזן ומרגיע את הגוף – נפש.

מקור הטיפול בשיאצו הוא בסין לפני 3000 שנה
בשנת 1840 טג'ירו נמקושי היפני פיתח את השיאצו ובשנת 1919 חדר טיפול שיאצו אל הכלל, בעקבות פרסום ספרו "שיאצו הו" של טנפקי טאמאי.

מאז הוכר השיאצו כשיטת ריפוי וטיפול ביפן וחדר אל המערב, טיפול זה נקרא "זן שיאצו" שחיבר בין הטיפול הסיני לפני אלפי שנים עם הטיפול היפני.
בשיטת טיפול שיאצו נעזר המטפל בידיו אגודליו מרפקיו וגם ברגליו, כדי לגרות נקודות אנרגיה חסומות ע"י יצירת לחץ עדין ומתון על גוף המטופל.

שיטה זו טובה ויעילה לחיזוק ותחזוקה של הבריאות, למחלות פנימיות ונוירולוגיות, בעיות עיכול, גניקולוגיה, כאבי גב עליון וצוואר כאבי ראש חרדה וכאבי גב תחתון, מערכת החיסון, כאבים אקוטיים או כרונים.

מה הם בעצם מרדיאנים ?
בגופנו, לכל איבר יש תעלה הנקראת בסינית צ'י – וביפנית קי
זו אנרגיית חיים.
כאשר מדברים על אנרגיה בגוף האדם, יש להבחין בכמה אספקטים ולהיות קשובים ומחוברים ברגישות אל המטופל. האם האנרגיה זורמת או תקועה/חסומה ? למשל כאב באזור מסויים הוא אזור שאין בו אנרגיה, מפני שהאנרגיה בגופנו באופן טבעי זורמת בצורה מאוזנת מסודרת ומאורגנת. יש חוקיות יש כיוון. מסלולי האנרגיה נמצאים בתוך תעלות הנקראות מרדיאנים, אם יש חסימה במרידיאן וחסרה שם אנרגיה לעיתים האדם לא ירגיש זאת, אך מגע לחיצה של המטפל באותו אזור שנחסם הופך למשמעותי וגורם לכאב יותר עמוק באותו מקום. מגע המטפל אל מול המטופל "מפורר וממיס את המקום החסום או שמשנה את מיקומה. אפשר לדמות את המרידיאנים לרשת תקשורת זרימה הנעה ממקום למקום. כמו מסלולים רבים של כבישים המתקשרים בין רחוב לרחוב, בין עיר לעיר הנעות בצינורות ארוכים המחברים את כל חלקי הגוף המרידיאן זורם בתוך הרקמות ונוגע בעור בנקודה מוגדרת. אם נקודה חסומה משמעות הדבר כי באיבר הקשור אליה יש חוסר אנרגטי. טיפול באותה נקודה משפיע על זרימה במרידיאן עצמו. כל נקודה ונקודה מהווה צומת באותה רשת אנרגטית ומכאן כשמטפלים באותה נקודה – איבר, למשל טחול או שלפוחית השתן הדבר משפיע על עוד איברים.

השיאצו היא חווית טיפול מרוממת נפש, מרגיעה נעימה ומאזנת. זה כמו לשקוע בתוך מדיטציה, המטופל פוגש את עצמו ואת יכולת הריפוי שלו עצמו כשהמטפל בעצם נמצא שם למענו ממקום של ענווה וכבוד לו ולמקור הכאב, לתמוך ברגישות ולהעלות את תדר הגוף של המטופל.

טיפול שיאצו נותן מענה ל:
סטרס ומתח נפשי
כאבי גב (גב עליון וגב תחתון)

שכמות
כאבי ראש ומיגרנות
צוואר תפוס
כאבי אישיאס
בעיות עיכול, עצירות, שלשול

כאבי מחזור (PMS)

נזלת וליחה כרוניים
פחדים
הפרעות שינה למיניהן וקושי להרדם
בעיות נשימה לסוגיהן

באילו מצבים אין לטפל בשיאצו ?
נשים בהריון בשלושת החודשים הראשונים.
אנשים עם פצע פתוח או זיהום / אחרי ניתוח גדול.
אנשים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות, יש להתייעץ עם הרופא בשל ראקציה ריגשית.
אנשים שעברו התקף לב בחצי שנה אחרונה.
אנשים עם כאבי ראש כרוני ולא עברו בדיקה לזיהוי כאבי הראש.

חני שפע מ- "שפע בריאות" – מגע עם נשמה
050-4201818

גלה עוד על הטיפולים בשפע בריאות