חני שפע מ"שפע בריאות"

טיפול רפלקסולוגיה

טיפול ברפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול ברפואה טבעית אלטרנטיבית ע"י עיסוי ולחיצה בכפות הרגליים.

רפלקסולוגיה = רפלקשן- השתקפות של האיברים הפנימיים  לוגיה – מחקר ידע

ורפלקס זו התגובה של האיבר בו מטפלים דרך כפות הרגליים והידיים.

שיטת הטיפול ברפלקסולוגיה התפתחה עוד בעת העתיקה, במצרים הודו וסין.

כפות רגלנו הן בעצם מפה מוקטנת שמשקפת כל  איבר בגוף האנושי שעליה מיוצגים כל אחד ואחת מאברי גופנו ונותנת תמונת מצב למצבו הפיזיולוגי והנפשי של גוף.

על פי התפיסה של הרפואה הסינית האדם הוא מכלול שלם המורכב מגוף רוח ונפש. לכן בהגיענו לטפל ברפלקסולוגיה נתייחס מלבד ההיבט הפיזי בכף הרגל גם למצבים של חוסר איזון רגשי ונפשי כמכלול שלם במצבו הבריאותי של המטופל.

את כפות רגלנו מקובל לחלק לחמישה אזורים לפי תורת ארבעת האלמנטים : אדמה, מים, אש, אוויר

אלמנט אדמה – מייצג תכונות בסיסיות ושורשיות של האדם והוא משתקף באזור עקב כף הרגל. הוא מייצג את אזור האגן הגב התחתון וחיבור בין מפרקי הירך והרגליים. במישור הנפשי עיסוי באזור כפות העקב יכול לסייע כשקיימת תחושה של חוסר ביטחון, חוסר יציבות וחרדות המלווים את האדם מלהתקדם כתוצאה מטראומות או משברים קשים שחווה.

אלמנט המים – מייצג את הרגשות העמוקים שבאדם המבטאים פחדים, כעס, טינה, אשמה קינאה. אזור זה משתקף במרכז כף הרגל בין קו סוף העקב לקו התחתון של הכרית העליונה, אזור זה הוא אזור הבטן ומקושר עם הסרעפת. אזור הקיבה המעי הדק והכבד – רגל ימין, המעי הגס רגל שמאל. כיס המרה הלבלב הטחול והכליות. במישור הפיזי עיסוי באזור כף הרגל יסייע במקרים של כאבי בטן , עצירויות ושלשולים, נשים הסובלות מכאבי מחזור, בעיות  מחזור תרום ויסתי  –  P.M.S- ועוד . עיסוי באזור זה מעניק למטופל תחושה של מלאות אנרגטית, ומעודד שינה טובה ורגועה.

( לתינוקות הסובלים בחודשים הראשונים מכאבי בטן כתוצאה מהצטברות גזים תוכלו להרגיע ע"י עיסוי עדין וקצר של מס דק',  במרכז כף הרגל עם שמן תינוקות בתנועה מעגלית עם כיוון השעון).

בפן הנפשי הכבד למשל, אחד מתפקידיו העיקריים הוא לסנן ולנטרל רעלים. הרעלים מסוכנים לנפש האדם הם-  אשמה קינאה, טינה וכעסים.

הלבלב – איבר האחראי להפרשת הורמונים לגוף ואנזימי עיכול למערכת העיכול ולמחזור הדם.  ההורמונים הם : אינסולין גלוגקון, סומטוסטטין, פוליפפטיד, ופנקריאטי.

הלבלב  בפן ההוליסטי כשמו כן הוא, לב אל לב, ללבלב שני תפקידים מרכזיים, תפקיד אנדוקריני ליצור הורמון האינסולין לצורך פירוק שומנים וסיועה למערכת העיכול בפירוק חלבונים ושומנים. פירוק סוכר תקין בפן הנפשי היא היכולת להפנים אושר ושמחה – פירוק חלבונים ושומנים תקינה היא היכולת להנות מיציבות חוזק ושיגרה אופטימליים.

כיס המרה – נוזל המרה מיוצר ע"י הכבד אותו נוזל מופרש החוצה דרך צינורות המתאחדים לצינור משותף, למרה שני תפקידים: הפרשת פסולת מהגוף דרך הכבד והמרה אל מערכת העיכול –ואל הצואה  וספיגת חומרים ליפופיליים (אוהבי שומן ) ממערכת העיכול.

חוסר של מיצי מרה גורם  לתת ספיגה של שומנים וויטמינים מסיסי שומן.

בפן ההוליסטי הנפשי כשבאיבר אינו מתפקד כראוי היא קשורה לאי יכולת של הנפש לפנות פסולת אנרגטית רעילה של מחשבות.

הטחול – קשור למערכת החיסון, מערכת החיסון כשהיא במתקפה של חיידקים או וירוסים. במישור הנפשי היא מייצגת  מתקפה של אלימות פיזית או מילולית. הטחול מיצג את החוסן שלנו מול מצבי החיים.

הכליות – מסננות ומוציאות את נוזלי הפסולת דרך דרכי השתן החוצה ומסננות את הדם ומאזנת באופן הוסמולרי מלחים בגוף.

בפן ההוליסטי הכליות הן המוסר הפנימי שלנו, מערכת חוקים איתם אנו מתנהלים עם עצמנו ועם הסביבה אשר איתה אנו רוצים לחיות באופן מאוזן וללא פחד. כשאנו בוגדים בערכים שלנו הפחד עולה – כמשפט – "בוחן לב כליות ".

מערכת העיכול – האוכל הנכנס לגופנו מתפרש לשני מובנים . מזון חומרי ומזון רוחני, אותו מזון מזין את התאים שלנו.

המעי הדק מורכב משלושה חלקים: תריסריון, המעי הריק, המעי העקום. החלק העיקרי במעי הדק אחראי על ספיגת המזון לדם וגם לפירוק הכימי.

המעי הגס מתחיל ממעבר המעי הדק אל המעי הגס וממשיך עד פי הטבעת.  אחראי על פנוי הפסולת מהגוף

בהיבט ההוליסטי ובפן הנפשי מערכת העיכול מאפשרת לנו לספוג תובנות ולשחרר את מה שטפל אינו רצוי ואינו מועיל בחיינו.

ואתם בטח מכירים את המשפט – "אני מחזיק בבטן ועומד להתפוצץ". או – "אני לא מעכל מה הוא עשה לי" . " קבלתי ממה  שהוא אמר לי בוקס בבטן.

 אלמנט האש – נמצא בכריות המדרך הקדמי שמתחת לאצבעות. אזור זה מקושר ומשקף את האיברים הנמצאים באזור בית החזה, הקנה והוושט הסרעפת הריאות והלב הכתפיים ובלוטת התריס.

הסרעפת הריאות והלב – אלמנט האש, מייצגות את השאפתנות השמחה, הצבת המטרות והצלחה בהשגת היעדים בחיים.

טיפול בפן הפיזי מקל ומסייע בבעיות של אסטמה ותפקודי נשימה. בפן הנפשי אזור הלב – משכן האהבה המקום של לתת ולקבל, הלב הוא מקצב החיים דופק מהיר דופק חלש – דופק מאוזן. כיצד אנו מתנהלים מול עצמנו ומול החיים ? "רע לי על הלב טוב לי בלב " יש לי אוויר לנשימה" רווח לי עכשיו" .אזור מקלעת השמש אנרגיית החיים המקום ממנו אנו צומחים וחיים בהרמוניה . נשימה נשמה.

 אלמנט האוויר – מייצג את אצבעות כף הרגל. משקפות את הראש בלוטת האצטרובל, בלוטת יתרת המוח, לימפת הראש הפנים, העיניים, האף, האוזניים, הצוואר והעורף. בפן הפיזי טיפולי עוזר ומסייע לטפל בכאבי ראש מגרנות עורף תפוס כאבי צוואר. כשיש פריצת דיסק או בלט באזור חוליות הצוואר, עיסוי ברפלקסולוגיה מאוד יעיל ויכול להקל במצבים אלה.

בפן ההוליסטי נפשי, הצוואר הוא הקשר בין המחשבה והחשיבה שלנו לעשייה. כשהצוואר תפוס ויש נוקשות הדבר מצמצם את אפשרות המחשבה הבהירה שלנו והנעה לפעולה.

עמוד השדרה הצווארי עובר חוט השדרה המשכו של המוח הקושר אותו למערכת העצבים הפריפרית מהמוח דרך עמוד השדרה הצווארי ואל עמוד השדרה ומשם יציאה לכל קומה וקומה המתפזרת ברחבי הגוף כדי להפעיל אותו. באזור הצוואר נמצאים העצבים לאברי הדיבור הבעות הפנים ותנועות הידיים.

עיניים- מייצגות את הריאה והמיקוד, לראות את העולם בפרספקטיבה נכונה ואת הפרטים הקטנים.

עיסוי ולחיצה מתונה באזור הבוהן המייצג את הראש משחררת מרעב רגשי הנקודה היא באזור בלוטת האצטרובל הממוקמת בקצה הבוהן.

מודעות לחיים בריאים יכולים למנוע מחלות רבות לצמצם כאבים ומצוקות חולי הגוף.  מרקם הרגל צבע נוקשות חריצים קווים נפיחויות טמפרטורת כף הרגל יכולות להצביע על מצבו הכללי של בגוף פיזית ואנרגטית.

חשוב וכדי לשמור על בריאות הרגלים והציפורנים למעט הטיפול ברפלקסולוגיה. ע"י טיפוח עצמי מס' דק' ביום שטיפה טובה וקרם הזנה טיפולי שתייה של שתי כוסות מים לפני השינה- לשינה טובה ורגועה.

מוזמנים לצלצל  להטעין מחדש את גופכם  ולעורר את יכולות הריפוי הטבעית של גופכם,

שלכם ובשבילכם – באהבה חני

גלה עוד על הטיפולים בשפע בריאות